dimarts, 29 d’abril del 2008

Copenhaguen (I)

Demà ben d'hora al matí marxo cap a la capital danesa. A les 18h m'esperen per un acte sobre la lluita del poble saharaui on pretenen difondre les causes i conseqüències del conflicte, explicant-ne la història i la situació actual. Finalment, i aquí és on entro jo, pretenen posar exemples de solidaritat internacional amb la causa, així que encara no sé ben bé com, explicarem als i les presents el projecte que vam encetar fa 13 mesos i que, qui ho havia de dir, ja ens ha portat ben lluny. Tot plegat, completat amb l'estrena d'un documental sobre els nens als camps de refugiats.
Però no tot són flors i violes, un dels polítics més importants del Partit Socialdemòcrata danès, d'origen marroquí, ha amenaçat amb retallades de subvencions i problemes administratius als directors del centre si no suspenien l'acte. A més, sembla que han amenaçat amb presentar-se a rebentar l'acte. Sembla increíble que a aquestes alçades passin aquestes coses. El cas és que en Gustavo, impulsor de tota la moguda i culpable principal de que jo estigui allà demà, no s'ha arronsat i enlloc d'anular la qüestió, ha convocat a tota la premsa possible i ha penjat a totes les parets del centre una exposició de fotos que no estava prevista amb imatges de la barbàrie marroquí sobre el poble saharaui. Tot plegat em porta a pensar-me de portar un casc o algo per l'estil, no fos cas que acabés rebent! I jo que pensava que allà dalt eren més tranquils...
I res, demà passat Primer de Maig dels més importants d'Europa amb participació a les mobilitzacions importants que hi ha previstes (hi ha diverses vagues en marxa actualment) i segona part de la presentació del disc: concert dels Patchanka davant de milers de persones amb la presència per a l'ocasió del delegat internacional del Front Polisari. Increíble.
La traca final, fruït de la més absoluta de les casualitats, ens portarà al concert que els Che Sudaka tenen aquella mateixa nit i que serà com una improvitzada tercera part de la presentació danesa del disc.
Ja aniré explicant, en la mesura del possible, tot allò que vagi passant per allà dalt.

"Soñar no cuesta nada, mirando el mundo al revés"

3 comentaris:

pablo ha dit...

Me llevo las dos de La Musgaña que tengo...será cuestión de que se me pasen más! ;)

Lo del casco lo dejo para otra ocasión,confiaremos en la buena gente!

...y que vivan los puentes y las conexiones, eso nunca lo podrán parar!

sònia ha dit...

Enhorabona per tot allò aconseguit fins ara...
la teva aventura em fa pensar en allò de "tot està per fer i tot és possible!"

Només calen ganes de canviar les coses!

Quan tornis parlem de dates!

Sort!;)

Alba Danés ha dit...

Hola sóc l'Alba Danés, definitivament he superat l'etapa winnie del blog per passar a la meva definició més completa: ara em trobareu al damunt davall. Si voleu canviar el meu enllaç ja sabeu, fins aviat!

http://damuntdavall.blogspot.com/