dilluns, 5 de maig del 2008

Gràcies

Aparco momentàniament les cròniques de Copenhague, i és que ja fa dies que em corren pel cap diverses idees que vull treure.
Dissabte a Figueres m'explicava les sensacions que havia viscut a Villarobledo (Castella), obrint l'escenari a les 16.30h de la tarda i sota un sol de justícia. El recinte estava a petar de públic i ells al·lucinats per l'acollida.
Fa 15 dies, a Gràcia, m'explicava les mateixes sensacions viscudes a Càceres. Horari similar però pluja i fred. El recinte? Exactament igual. Ell m'ensenyava orgullós els vídeos de la gent embogida.
I tot això cantant en català, i cridant als quatre vents aquelles veus silenciades pel poder. Demostrant que els tics colonials que tenim adquirits els catalans no són més que això. I és que quanta gent no sap anglès però escolta Bruce Springsteen?
Mireu a partir dels 00:40 segons del vídeo. Jo no sé a vosaltres, però que això passi fora dels Països Catalans em posa la pell de gallina.
Fora de que personalment m'agradi el que fan, trobo que se'ls ha d'agraïr la tasca que estan fent, trencant fronteres i difonent la idea (i mullant el cul quan toca aquí). Fins i tot a Copenhague els coneixen, i mira que és lluny!
Però no tot és música, projectes com el llibre "Del Sud. El País Valencià al ritme dels Obrint Pas" també esdevé un recurs important per eixamplar el públic receptor del missatge.
Justament Dissabte en parlàvem al tren, pujant cap a l'Alt Empordà. Maleïda la mania que tenim de criticar gratuïtament els referents culturals del país emparant-nos en absurds arguments. Cal ser crítics, però mirar de ser-ho constructivament i valorant la feina feta fins el moment.
Falta fan més Obrint Pas tot i que és obvi que tan sols amb concerts i escoltant discos no anem enlloc.
Modestament, gràcies!

pd: Au, ara ja podeu titllar-me de grupi i tots aquests adjectius que toquen! ;)

2 comentaris:

sònia ha dit...

Si que han fet feina si, aquesta gent!
Una combinació brutal de lletres contundents, ritmes potents i molt de compromís amb la causa!

Encara que també deu ser que hi havia moltíssim gent dels Països aquests dies a Albacete...i no és per treure'ls mèrit, que en tenen i molt!

Si que se t'ha vist una mica la vena grupi eehhh...però ja està bé!!
Si sóc sincera jo també la tinc i força!!:P


Kuida't!

Anònim ha dit...

"Maleïda la mania que tenim de criticar gratuïtament els referents culturals del país emparant-nos en absurds arguments."

Aquesta discusió sobre l'autodestrucció dels catalans em sona durant una excursió enmig de muntanyes en la remota i oblidada comarca catalana del Capcir... ja fa dies! i ... estàvem al mateix bàndol? bé, és igual. Ara estic d'acord amb tu. ;-)

Cuida't

maneletviu