dijous, 25 d’octubre del 2007

música balcànica als EUA...

A mig camí entre una fanfare típica romanesa, els The Clash, un circ gitano i un espectacle teatral, hi trobem els Gogol Bordello. Ells diuen que fan gypsy-punk,tot barrejant tots dos estils, però el cert és que crec que a qui li agradi mínimament la música balcànica en general, li agradarà aquesta banda de músics majoritàriament provinents de l'Europa de l'est, però residents tots als Estats Units.

Fa cosa d'una mica més d'un any, no sé ben bé com vaig descobrir aquest grup...aprofitant els avantatges que ens ofereixen les noves tecnologies i internet vaig aconseguir bastanta discografia seva i la veritat, me'n vaig aficionar bastant. El fet és que sonen bastant diferent a tot el què acostumo a fer sonar...i francament, l'acordió, el violí i les guitarres puntejades amb què basen las seva música...valen molt la pena!

A destacar la llarguíssima gira que estan fent en aquests moments arreu del món i que s'aturarà a Barcelona, a la Sala Apolo el 18 de Novembre (Diumenge). Mirarem de passar-nos-hi...l'espectacle que monten, amb aquesta estètica mig pirata mig malabarista ha de valer la pena segur!

Al final resultarà que els ianquis no són tan dolents com diuen... ;)

Us en deixo una mostra a veure què us sembla...ja em direu el què!
(Jo estava convençut que no eren gaire coneguts...però a la vista del video aquest...estava molt equivocat!)


3 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo els vaig conèixer arrel de la peli "Everything is illuminated", que et recomano, tot sigui dit. A la peli, un dels personatges principals l'interpreta el propi cantant de Gogol Bordello i la major part de la banda sonora es cosa seva. Molt em temo que ens veurem al concert! ;-)

eva ha dit...

No els coneixia, però m'agrada el so!!

brufus ha dit...

Eps a mi m'agrada molt aquesta música.

Me'n vaig aficionar a partir de les pel·lícules del Kusturika.

Els escoltaré a veure que tal i si m'agraden els posaré a
earenjoy

No et queixaràs dos comentaris en un dia ;)