dilluns, 16 de juny del 2008

Trikizio - EusCat

Vaig sentir a parlar d'ells per primer cop arrel de la seva col·laboració al darrer disc dels Obrint Pas. Després, al llarg de l'estiu passat me'ls vaig trobar en un parell de concerts mig per casualitat, i la seva proposta em va semblar prou interessant, tot reversionant grans clàssics del rock radical basc i altres amb un toc altament festiu amb el so de la trikitixa al davant de tot.
L'altre dia, també per casualitat, vaig trobar el seu primer disc al prestatge de la botiga de discos. El títol EusCat em va cridar l'atenció, però encara més el seu contingut: 13 versions de grans clàssics bascos i catalans com "La Gallineta" d'en Llach, "Perquè vull" de l'Ovidi, "El Cant dels Maulets" d'Al Tall o el "Sarri-Sarri" dels Kortatu. La curiositat em va empènyer a endur-me'l a casa, i les sorpreses encara no havien acabat. El disc comptava amb diverses col·laboracions: el gran Joseba Tapia, els Obrint Pas, en Carles Belda, els Betagarri o el mític Kepa Junkera entre d'altres.
En resum, un disc prou curiós, i és que les cançons catalanes estan cantades en euskera...i les basques en català.
A destacar també, com a detall, les versions que hi ha d'una cançó dels Inadaptats "Festa si, lluita també" i dels Obrint Pas "Caça de Bruixes".

Aquí van un parell de les 13 pistes del disc:

el "Perquè vull" de l'Ovidi...


...i el "Jo ta ke" dels Su Ta Gar.

3 comentaris:

sònia ha dit...

Impressionant la versió de "jo ta ke"... m'ha encantat!!!!

Faig grans descobriments al teu blog!jeje

Kuida't!;)

Manu ha dit...

molt grans trikizio!

maneletviu ha dit...

he sentit una verio de Perque Vull d'Ovidi brutal!

ns la veiem