dissabte, 18 d’abril del 2009

I aquest noi, per què vol anar a la presó?

"-¡Que no señora! ¡Que yo no quiero ir a la cárcel! Que no estan hechas para hacer el bien sino el mal. Lo que ocurre es que allí dentro sólo entran los pobres y los rebeldes. Y yo nací las dos cosas”
(H.Z.Herzen, Del amor a la libertad)

Des del meu insubmís amagatall
llegeixo sense perplexitat que el constructor baixllobregatí Paz Dorado reconeix que va defraudar diners públics i pacta tornar 1,2 milions d’euros per a esquivar l’ingrés a presó i que l’alcalde d’un poble de Màlaga guardava 160.000 euros sota el matalàs. I si entressin a casa meva i em trobessin els 100 i pico euros que no tinc sota el matalàs amb els que passo el mes? A sobre em robarien els 60 euros que dec a l’Estat per una multa per desobedència a l’autoritat que em vol portar a la presó durant 10 dies. L’origen d’això és una acció el maig de 2007 en la que vam desobeir a uns mossos d’esquadra que ens ordenaven a mi i als meus companys de la Plataforma Popular contra el pla Caufec que toquéssim de peus a terra i baixéssim del precari matalàs on vam viure tres dies a 50 metres d’alçada protestant per la cimentació de la muntanya d’Esplugues. Ens van condemnar amb les cada cop més famoses penes-multa per les quals si no pagues i no et poden embargar res, pots acabar a la presó. Saps que el cost d’un reclús a les presons catalanes li costa cada dia a la Generalitat 66 euros? Només el cost econòmic d’un dia allà dins els hauria de fer penedir-se de l’empresonament. I el cost polític? Això depèn de nosaltres.
Algun dubte?

la carta completa, aquí.